-
U heeft nog geen producten in uw winkelwagen.
U wilt graag een mobiele telefoon, wellicht de eerste die u in uw leven aanschaft, maar waar moet u op letten?
Een telefoon kan, afhankelijk van uw gebruik, hoge kosten met zich meebrengen.
In dit artikel bespreken wij met u de mogelijkheden om u te helpen de beste keuze voor uw situatie te maken.
Alle mobiele seniorentelefoons van StelComfortshop.nl zijn Simlock vrij. Dit wilt zeggen dat u een simkaart van iedere provider, pre-paid of abonnement in de telefoon kunt doen. Dit is handig wanneer u een specifiek netwerk gebruikt zoals Vodafone of T-mobile. Maar hoe maakt u de keuze of u pre-paid aanschaft of een abonnement afsluit bij uw nieuwe seniorentelefoon? Laten we om te beginnen kijken wat beide mogelijkheden betekenen.
Wanneer u een pre-paid simkaart aanschaft koopt u als het ware het recht om een telefoonnummer van Vodafone te gebruiken en over hun netwerk te bellen. Dit bellen, maar ook SMS en internetten, is niet gratis. U betaald bij een pre-paid simkaart voor iedere minuut die u belt, ieder SMS bericht dat u verstuurd en iedere MB aan internet die u verbruikt. Het betalen van uw gebruik gaat middels beltegoed. Beltegoed is een tegoed dat u op uw simkaart zet. Dit doet u door naar de winkel te gaan en het aan te schaffen of door dit op internet te kopen. Dit tegoed is uniek voor uw simkaart. Door een bepaalde code in te vullen kunt u het door u aangeschafte bedrag op uw simkaart zetten. Dit bedrag staat dus niet op uw telefoon.
Het grote risico bij mobiele seniorentelefoons en een pre-paid simkaart is dat als het tegoed op is, u niet langer kunt bellen, sms'en of op internet kunt met bijvoorbeeld uw seniorensmartphone. Mocht u in nood raken en gebruik willen maken van de SOS functie op uw seniorentelefoon, dan is dit alleen mogelijk wanneer u beltegoed op uw simkaart heeft staan. Heeft u geen beltegoed op uw simkaart, dan kunt u alleen contact opnemen met noodnummers zoals 112.
Het voordeel van pre-paid is dat u enkel betaald voor hetgeen dat u gebruikt. Op deze manier kunt u zelf bepalen hoeveel geld u wilt uitgeven voor het gebruik van uw mobiele seniorentelefoon. Pre-paid is voornamelijk handig voor ouderen die graag een mobiele seniorentelefoon willen, maar deze weinig gebruiken. Wanneer u in dit geval een abbonement afsluit zit u maandelijks aan een vast bedrag vast terwijl u dut niet gebruikt.
Het is ook mogelijk om een abonnement af te sluiten via een telefoonwinkel voor uw mobiele seniorentelefoon (Bij StelComfortshop.nl verkopen wij geen mobiele abonnementen). U krijgt in dit geval een simkaart van de provider, bijvoorbeeld Vodafone, waar iedere maand een bepaald bedrag aan beltegoed op wordt gestort.
Dit is veel op de televisie te zien. Aanbieders van mobiele telefonie abonnementen waarbij u voor een laag bedrag onbeperkt kunt bellen en smssen en waarbij u een bepaalde hoeveelheid data (internettegoed) kunt gebruiken.
Er zijn twee soorten abonnementen af te sluiten, namelijk:
Bij een sim-only abonnement sluit u een abonnement af bij uw provider. U krijgt van hen vervolgens een simkaart waar iedere maand een bepaalde hoeveelheid tegoed op staat om te bellen, te sms'en en te internetten. Deze abonnementen zijn relatief goedkoop. Zo kunt u voor € 12,50 per maand al 100 minuten bellen, onbeperkt smssen en beperkt gebruik maken van het internet. Hoe meer u maandelijks betaald, hoe meer u kunt bellen, sms'en en internetten.
Deze abonnementsvorm maakt het mogelijk om iedere maand te betalen wat u gebruikt. Let op: als u meer gebruikt dan waar u maandelijks voor betaald worden er bij sommige providers extra kosten in rekening gebracht. Deze kosten zijn in sommige gevallen hoger dan het standaard tarief voor bellen, sms'en en internetten. Let daarom goed op uw verbruik. Sim-only abonnementen zijn ideaal voor ouderen die een mobiele seniorentelefoon hebben aangeschaft en die niet iedere keer willen opwaarderen of plotseling (bijvoorbeeld in geval van nood) zonder tegoed willen komen te zitten.
Bij een abonnement waarbij u een ''gratis telefoon'' krijgt, is het maandelijkse bedrag dat u hiervoor betaald relatief hoog. U betaald namelijk niet alleen voor het tegoed dat u krijgt, maar betaald ook een maandelijks bedrag voor de telefoon die u bij uw telefoon krijgt. In principe koopt u de telefoon bij het abonnement en betaald u de telefoon maandelijks af. Deze abonnementen worden als 1 en 2 jarig abonnement verkocht.
Afhankelijk van de provider kunt u voor een relatief laag maandelijks bedrag uw telefoon gebruiken om te bellen, sms'en en te internetten. normaliter is het zo dat hoe meer u betaald hoe meer u kunt internetten, bellen en smssen.
Verschillende providers hebben verschillende gevolgen wat er gebeurt wanneer u meer belt, smst of internet dan waarvoor u betaald. In de meeste gevallen worden er extra kosten in rekening gebracht voor iedere belminuut, sms of MB die u meer gebruikt. De tarieven hiervan liggen meestal hoger dan het standaard tarief, wat tot hoge kosten kan leiden. Let daarom op hoeveel data u iedere maand mag gebruiken en hoeveel u daadwerkelijk gebruikt!
De keuze voor de beste betaalmethode of abonnementsvorm is aan u. U bepaald zelf of u wilt opwaarderen of maandelijks een bedrag wilt betalen. Uiteraard kunnen wij wel onze ervaring delen.
Bij dementerende ouderen die een verhoogde kans hebben om de sos knop op hun mobiele telefoon te gebruiken adviseren wij een sim-only abonnement. Mocht u namelijk vergeten uw beltegoed op te waarderen bij pre-paid, dan kan het zijn dat u in geval van nood niet contact met uw naasten kunt opnemen.
Schaft u een mobiele seniorentelefoon aan die u weinig denkt te gebruiken, dan adviseren wij pre-paid. Op deze manier zit u niet aan een maandelijks bedrag vast en kunt u de kosten van een mobiele telefoon beperken.
Voor ouderen die een smartphone voor senioren hebben aangeschaft ligt de keuze voor een abonnement of prepaid iets genuanceerder. Wanneer u bijvoorbeeld beschikt over Wifi (draadloos internet), dan kunt u via dat internetten op uw telefoon. Dit gebruikt geen data van een abonnement of prepaid kaart. In dit geval kan een pre-paid kaart volstaan. Heeft u dit niet en wilt u toch gebruik maken van populaire apps zoals Whatsapp of Skype, dan kunt u het beste een abonnement met data afsluiten.
Wanneer u graag een mobiele seniorentelefoon wilt, dan is het abonnement waar u een telefoon bij krijgt veelal geen optie. Er zijn nagenoeg geen bekende providers die abonnementen aanbieden in combinatie met een mobiele telefoon voor senioren.
Wij hopen dat dit artikel u heeft geholpen of zal helpen bij de keuze voor pre-paid of een abonnement bij uw seniorentelefoon. Komt u er toch niet uit? Dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Onze medewerkers helpen u graag bij het maken van de beste keuze voor uw situatie.
Bekijk hieronder ook ons assortiment mobiele seniorentelefoons en kies de telefoon die het beste aansluit bij uw behoeften.
1 Opmerking / Reactie
bedrag dat u hiervoor betaald Dit staat er meerder malen: betaald met een d. Wat een enorme blunder. Voor mij geen telefoon bij u. Ik ga wel naar een bedrijf waar geschoolde mensen werken.
Laat een bericht achter