Thuiswinkel Waarborg

Stelcomfortshop.nl is lid van Thuiswinkel Waarborg. Uw zekerheid voor veilig en vertrouwd online winkelen.

Voor u als consument betekent het Thuiswinkel Waarborg niet alleen dat Stelcomfortshop zich houdt aan wet- en regelgeving, maar ook aan de opgestelde gedragscodes van de vereniging.

thuiswinkel-wa arborg-logo.pn g


Bekijk hier het certificaat van Stelcomfortshop.nl

Over Thuiswinkel Waarborg:

In 2001 werd het Thuiswinkel Waarborg geintroduceerd als hét door de Consumentenbond ondersteunde keurmerk voor kopen van porducten en diensten via interenet, catalogus, post, televisie, etc. Consumenten kunnen de leden Thuiswinkel.org herkennen aan het logo: Thuiswinkel Waarborg. Met het voeren van dit keurmerk onderschrijven de leden de 'gedragsregels Thuiswinkel Waarborg', zoals deze door de vereniging zijn opgesteld.

Thuiswinkel Waarborg: méér dan wet- en regelgeving

  • Weten met wie u zaken doet
    Vermelding van identiteit, inschrijfnummer van de Kamer van Koophandel en feitelijke adres van het bedrijf
    Gemakkelijk, rechtstreeks en permanent toegang tot bedrijfsgegevens middels de Verklaring Thuiswinkel Waarborg
  • Oplossen klachten en geschillen
    Duidelijke informatie over hoe en op welk adres u met klachten terecht kan
    Bemiddeling klachten en geschillen via Thuiswinkel.org
    Het behandelen van uw klacht door een onafhankelijk geschillencommissie 
  • Duidelijke garanties en voorwaarden
    Duidelijke informatie over service na aankoop en commerciele garanties
    Duidelijke informatie over de voorwaarden

De onderwerpen die in de gedragregels Thuiswinkel Waarborg zijn vastgelegd hebben betrekking op:

  • Informatieplicht
  • Vervangende goederen en diensten
  • Herroepingsrecht
  • Terugbetaling
  • Privacy
  • Grensoverschrijdende reacties
  • Geschillenbeslechting

De gedragsregels verwijzen tevens naar bindende algemene voorwaarden en adequate geschillenbeslechting.

De zekerheden van het Thuiswinkel Waarborg

Dit zijn de belangrijkste zekerheden van het Thuiswinkel Waarborg voor consumenten:

Financiële stabiliteit:
Onze leden doorlopen jaarlijks een financiële check, waarbij wordt gekeken of de webwinkelier financieel gezond genoeg is om aan zijn verplichtingen naar de consument te kunnen voldoen
Duidelijkheid over kosten:
U hoort voorafgaand aan het bestelproces geïnformeerd te worden over alle eventuele bijkomende kosten, zoals verzendkosten, betaalkosten, poliskosten, administratiekosten of afsluitprovisies
Achterafbetaling:
U moet de mogelijkheid krijgen om minimaal 50% van het aankoopbedrag achteraf of bij aflevering te betalen, wanneer het gaat om de aankoop van producten.
14 dagen bedenktijd:
U krijgt een minimale bedenktijd van 14 dagen, waarbinnen u zonder opgave van reden van de koop mag afzien. U krijgt vervolgens alle kosten (van de aankoop zelf én evt. bijkomende kosten zoals heenzending en betaalkosten) binnen uiterlijk 30 dagen teruggestort (met uitzondering van de kosten van de retourzending zelf)
Garantie via de webwinkel:
Onze leden dienen zelf zorg te dragen voor herstel / vervanging van uw defecte product, of het restitueren van het aankoopbedrag wanneer dit niet mogelijk is. Zij mogen u niet naar de leverancier / fabrikant doorverwijzen.
Klachtenbemiddeling:
Bij klachten krijgt u binnen maximaal 14 dagen een reactie van ons lid. Komt u er niet uit met de webwinkelier? Dan biedt Thuiswinkel.org onafhankelijke klachtenbemiddeling.
Privacy:
U dient geïnformeerd te worden over welke gegevens van u worden verkregen en hoe / waarvoor deze gebruikt worden. U moet de mogelijkheid krijgen om bezwaar te maken tegen het verstrekken van uw gegevens aan derden.
E-mail:
Uw e-mailadres mag alleen voor commerciële mails worden gebruikt wanneer u daar vooraf expliciet mee heeft ingestemd, of wanneer het een aanbod betreft van soortgelijke producten/diensten die u eerder af heeft genomen. Iedere commerciële e-mail moet u de mogelijkheid bieden tot uitschrijving.
Veiligheid:
Wanneer u persoonsgegevens verstrekt of een betaling doet op de website, moet dit via een beveiligde verbinding gebeuren. Onze leden horen hun systemen up-to-date beveiligd te hebben tegen inbraak, virussen en andere aanvallen.

Een gedetailleerde lijst met de criteria waaraan de bij ons aangesloten webwinkeliers moeten voldoen, vindt u hier.