Bedenktermijn & hoe u kosteloos kunt retourneren

14 dagen afkoelingsperiode
Bent u niet geheel tevreden met uw aankoop? Geen probleem!
Bij Stelcomfortshop.nl kunt u uw bestelling of een deel ervan binnen 14 dagen na ontvangst op onze kosten* (lees de voorwaarden) vanuit heel Nederland retour sturen. Wij verzoeken u vriendelijk het product zo origineel/oorspronkelijk als mogelijk te retourneren.
Na melding van de retourzending dient het product binnen 14 dagen in ons bezit te zijn of dient u een bewijs te overleggen dat u het product binnen 14 dagen na melding naar ons verstuurd heeft.

Voor de volgende artikelen geldt 100% waardevermindering:
- Verbruiksartikelen zoals incontinentieproducten waarvan de verpakking is geopend.
- Hygieneartikelen waarvan het zegel verbroken is zoals toiletverhogers en kussens
- SIMkaarten waarvan de verzegeling verbroken is.
- Artikelen die voor u op maat zijn gemaakt
- Geopende blisterverpakkingen

Tijdens de bedenktijd vragen wij u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking en het product slechts in die mate uit te pakken of te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden.
Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, zult u het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan ons retourneren, conform de door ons verstrekte instructies.
U mag de producten beoordelen zoals dat in een winkel mogelijk is.


Indien de retourzending onvolledig of onnodig beschadigd is (bijvoorbeeld de verpakking of beschermfolie ontbreekt of onnodig beschadigd/beplakt is) dan zijn wij gerechtigd de waardevermindering aan u in rekening te brengen:


Hij zal het door hem ontvangen product derhalve in de staat waarin hij het
heeft ontvangen moeten retourneren aan de verkoper. Is dit niet mogelijk,
dan is de consument gehouden tot schadevergoeding voor zover de
tekortkoming aan hem kan worden toegerekend (artikelen 6:74 e.v. jo.
6:273 e.v. BW).


Wij zullen de waardevermindering op redelijke wijze berekenen en onderbouwen. Geschillen hierover kunnen te allen tijd voorgelegd worden aan de Stichting Thuiswinkel Waarborg waarbij wij aangesloten zijn.


Heeft u vragen over de mogelijkheid tot retourneren van uw product?
Neem dan contact op met ons via info@stelcomfortshop.nl of telefonisch via 088-4000200.


Ruilen
Heeft u toch niet het goede artikel gekozen en wilt u het ruilen voor een ander artikel? Laat het ons dan even weten.
Zorgt u er aub voor dat uw melding binnen 14 dagen na ontvangst van het product gedaan is.
U kunt (een deel van) uw bestelling terugsturen en wij verzenden het nieuwe product na ontvangst van het teruggestuurde product naar u.
Laat het ons vooraf even weten door een e-mail te sturen naar info@stelcomfortshop.nl of te bellen naar 088-4000200 .
Wij zorgen er dan voor dat het door u gewenste artikel gereserveerd wordt.


Indien het vervangende artikel duurder is, dan nemen we contact met u op zodat u het verschil kunt overmaken.
Indien het vervangende artikel goedkoper is, dan storten wij het verschil binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending op uw rekening.
U kunt het artikel natuurlijk ook via onze winkel ruilen.


Retourneren vanuit Nederland
Als u een artikel wilt retourneren, laat het ons dan even weten door het in te loggen in uw account en het retourformulier in te vullen via het overzicht van uw bestellingen.
Zorgt u er aub voor dat uw melding binnen 14 dagen na ontvangst van het product gedaan is. Het product dient na melding binnen 14 dagen in ons bezit te zijn.


Terugbetaling
Nadat we het artikel in goede orde hebben ontvangen, storten we het bedrag zo snel mogelijk terug op uw rekening. In de meeste gevallen binnen enkele werkdagen, maar ieder geval binnen 14 dagen na ontbinding.
De door u betaalde verzendkosten en de kosten van het product minus de eventuele waardevermindering worden aan u terugbetaald.


*Kosten voor ruilen of retourneren en de voorwaarden
De kosten voor het retour sturen binnen 14 dagen zijn in de meeste gevallen voor onze rekening, indien verstuurd vanuit Nederland. Bij ruiling zijn de kosten voor het opnieuw sturen voor rekening van Stelcomfortshop.nl als de zending binnen Nederland verstuurd wordt. Hiervoor gelden de volgende extra voorwaarden:


Per bestelling kunt u maximaal 1 keer kosteloos retourneren. Als u bijvoorbeeld 2 artikelen in een keer besteld heeft, daarvan eerst 1 artikel kosteloos terugstuurt en later ook het tweede artikel terug wilt sturen, dan zijn de retourkosten van de tweede retourzending voor uw eigen rekening.


Als door het retourneren van artikelen uit een bestelling van meerdere artikelen, het totaalbedrag van de behouden artikelen onder de € 50,00 komt, dan worden de verzendkosten van het aan u terug te betalen bedrag ingehouden.


Voor het terugsturen van producten met een verkoopprijs lager dan € 50,00 zijn de kosten altijd voor uw eigen rekening.


Meld aub uw retourzending eerst aan via uw account bij het overzicht van uw bestellingen. U ontvangt dan een retouretiket waarmee u het product op onze kosten* (lees de voorwaarden) vanuit Nederland kunt retourneren.
Let op: vraag altijd een verzendbewijs als u de retourzending afgeeft bij PostNL. Totdat wij het pakket van u retour hebben ontvangen, ligt het risico van de juiste verzending bij u.
Met een verzendbewijs kan altijd achterhaald worden waar de zending zich bevindt.


Bij retourzendingen en ruilingen vanuit andere landen dan Nederland zijn de kosten van heen- en terugsturen voor de verzender.
Retourzendingen na 14 dagen, bijvoorbeeld bij een garantieclaim, zijn altijd voor rekening van de verzender.


Het formulier voor herroeping van uw bestelling.
Het formulier voor herroeping van uw bestelling wordt standaard meegeleverd met uw bestelling.
Als u het formulier willen downloaden, dan kan dat hier in pdf formaat.